piątek, 03 grudzień 2021
niedziela, 16 maj 2021 09:43

Słodki biznes w Polsce chce się rozwijać

Obostrzenia i pandemia im niestraszne. Zarówno organizatorki, prelegentki, jak i uczestniczki Słodkiej Konferencji 2021 pokazały, że można zdobywać wiedzę i się integrować w 100 proc. online.

 

  • Wywiad z Ulą Stępniak, organizatorką Słodkiej Konferencji 2021

Konferencja online to było dość duże zaskoczenie, bo Słodka Konferencja po raz pierwszy odbyła się stacjonarnie, w Łodzi. Nie miałaś ochoty przełożyć wydarzenia?

Ula Stępniak: Początkowo miałam taką myśl i podchodziłam do tego z rezerwą. Tak naprawdę formułę podsunęła mi Magdalena Sadowska, która była jedną z prelegentek. Z umiarkowanym entuzjazmem uznałam, że możemy spróbować. A później liczba zapisanych osób na Konferencję wywarła na mnie ogromne wrażenie. 1600 osób na żywo to 8 razy więcej niż w Łodzi!

Co Twoim zdaniem przesądziło o tak dużej frekwencji?

Na pewno fakt, że konferencja była online i była wydarzeniem bezpłatnym, a jednak niosącym za sobą ogromną wartość merytoryczną. Mamy takie czasy, że wielkie inwestycje to naprawdę spore ryzyko.

Dlatego tematy, które omawialiśmy podczas Konferencji były celowo dobrane w taki sposób, aby zwrócić uwagę na to, z czego możemy korzystać zupełnie bezpłatnie, a co może przynieść nam realne zyski.

Co to takiego?

Zdobywanie klientów w sieci, kuszenie zdjęciami, niestandardowe formaty dotarcia do odbiorców, budowanie relacji w Internecie. Efekty może przynieść pokazywanie siebie na profilach społecznościowych, pokazywanie swojej pracy “od kuchni”, czy edukowanie klientów i nawiązywanie z nimi relacji (za pomocą np. Instastories). Dzięki tym wszystkim elementom możemy zarabiać więcej.

Bycie online ma aż takie znaczenie dla pracowni cukierniczych?

Zdecydowanie! To bardzo ważne aspekty, dzięki którym nasi obserwujący nie będą się zastanawiali nawet minuty u kogo zamówić tort, jeśli tylko przytrafi się ku temu odpowiednia okazja.

Co jest najważniejsze w promowaniu się?

Na pewno autentyczność, bo kreowanie rzeczywistości, która nie istnieje ma zawsze “krótkie nogi”. Fotografia ma ogromne znaczenie. Nie bez powodu mówi się, że “jemy oczami”. A mi osobiście jest bardzo przykro, kiedy widzę świetny tort, który jest źle uwieczniony na zdjęciu i traci cały swój urok. Mam nadzieję, że po prelekcji Justyny Porowskiej w sieci będą same extra zdjęcia słodkości.

Sama mówiłaś o tym jak w słodkim biznesie wystartować. Co uważasz za najważniejszy aspekt?

Określenie kim jest nasz klient, do kogo kierujemy swoją ofertę i bycia w tych miejscach, gdzie ten klient się znajduje.

Poza tym, ważne żeby cenić się od pierwszego dnia, nie zaniżać cen tylko dlatego, że wciąż się uczymy, albo dlatego, że uważamy, że “nikt nam tyle nie zapłaci”.

Trzeci, równie istotny obszar to zwracanie uwagi na to, gdzie nam uciekają pieniądze (np. na kolejne gadżety, których nie potrzebujemy lub... robiąc za duże torty).

A pozostałe prelegentki?

Martyna Bliga mówiła o budowaniu relacji na Instagramie i o tym w jaki sposób działają hasztagi, jak dzięki postom na popularnym Insta możemy budować bazę swoich potencjalnych klientów… Zwróciła uwagę na to ile jedno narzędzie jakim jest Instagram, daje nam możliwości dotarcia do odbiorców.

Słodka konferencja 522

Magdalena Sadowska skupiła się na marketingu i przybliżyła temat niestandardowych form promocji w Internecie. Wielkie zdziwienie wywołał prosty pomysł, aby po prostu przypomnieć Klientom, że mogą zamawiać słodkości np. na święta czy urodziny, choćby w formie SMS-a. W naszej branży utarło się, że tak jak w tradycyjnej cukierni czekamy, aż ktoś przyjdzie i coś zamówi.

A co dla Ciebie było najcenniejszą wiedzą w trakcie konferencji?

Informacja, że nasze środowisko się jednoczy. Obserwowałam czat i widziałam kobiety, które sobie pomagały, chwaliły się wzajemnie, wymieniały swoimi profilami i umawiały się na kawę po Konferencji (bo okazało się, że są sąsiadkami).

Panowała cudowna atmosfera. Patrząc na to miałam tylko jedną myśl: żeby tak było zawsze. Marzy mi się, żeby nasze środowisko zawsze się tak cudownie wspierało, pomagało sobie i było takie życzliwe.

Nie żałujesz, że spotkanie odbyło się online?
Nie, z dwóch względów. Po pierwsze – na pewno nie spotkałybyśmy się w aż tak dużym gronie. Cieszę się, że mogłam dać dostęp do wiedzy dziewczynom, które np. nie mogą sobie pozwolić na wyjazd na 2 dni na drugi koniec Polski. Mam nadzieję, że wyciągną z konferencji tyle, że jednak to się zmieni i ich pracownie będą rentownymi, fajnymi biznesami.

I tak z pragmatycznego punktu widzenia – to nie był wybór, po prostu konferencji stacjonarnej nie byłoby w pierwszym kwartale 2021 z powodu pandemii na pewno.

Nie zmienia to faktu, że obiecałyśmy sobie, że gdy tylko będzie to możliwe, spotkamy się także w tzw. realu.

Na to jeszcze trzeba chwilę poczekać. Są jakieś prognozy co do daty?

W tym momencie to zdecydowanie wróżenie z kart, choć można od razu założyć, że spotkanie stacjonarne odbędzie się najwcześniej po wakacjach. Na szczęście do tego czasu możemy spotykać się online i pracować nad rozwojem słodkiego biznesu.

W jaki sposób?

Co miesiąc organizuję bezpłatny webinar dla mojej społeczności, jednak pole do popisu jest ogromne. Aktualnie można nauczyć się piec moje sprawdzone słodkości na Wielkanoc, ponieważ wydałam ebooka ze świątecznymi przepisami

https://ulastepniak.pl/

 

Ula Stępniak

Od 10 lat prowadzi pracownię cukierniczą Słodki Muffin w Warszawie.

Autorka wielu tortów, m.in. dla Sir Paula McCartneya, kreatorka smaku i przedsiębiorczyni.

Na jej webinary zapisuje się co miesiąc ponad 1000 osób.

Zorganizowała 2 edycje Słodkiej Konferencji.

Jest autorką 7 ebooków, a także ponad 100 artykułów na blogu. Jej twórczość to połączenie najlepszych przepisów, wiedzy cukierniczej i praktycznych porad na temat prowadzenia słodkiego biznesu.

Pasję do robienia tortów łączy z byciem mamą dwójki słodkich łobuziaków oraz kibicowaniem meczom piłki siatkowej.

Skomentuj

Upewnij się, że zostały wprowadzone wszystkie wymagane informacje oznaczone gwiazdką (*). Kod HTML jest niedozwolony.

Najlepsi dostawcy i producenci maszyn, przypraw, chemii przemysłowej i opakowań zamieszczają swoje reklamy na naszych łamach. Firma WOMAT zajmuje się również kompleksową obsługą medialną i reklamową podmiotów gospodarczych. Zapewniamy wykonanie zlecenia - od projektu do ostatecznej realizacji.

Newsletter

Najważniejsze informacje Cie nie ominą...

Nie spamujemy, też nie lubimy spamu....

Please publish modules in offcanvas position.