czwartek, 28 marzec 2024
sobota, 22 luty 2014 18:05

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”

Przeczytasz w: 2 - 4 min

Certyfikatem Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” nagrodzono dotychczas ponad 70 wyrobów mięsnych. Prestiżowe godło zdobyły kiełbasy, dania gotowe oraz mięsa producentów z całego kraju. Kolejne wyróżnienia zostaną przyznane 29 stycznia, podczas XI certyfikacji żywności organizowanej w ramach programu. 

Promuj swoje wyroby godłem „Doceń polskie”

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie” ma na celu promowanie wysokiej jakości artykułów spożywczych dostępnych na krajowym rynku. Przedsięwzięcie jest realizowane od 2011 roku. Od samego początku jego istnienia, patronat honorowy nad tym programem sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Zasady przyznawania certyfikatów.

Zgodnie z nazwą, inicjatywa ta jest adresowana do rodzimych producentów – których wyroby powstają z polskich składników, w oparciu o tradycyjne receptury lub są wytwarzane w naszym kraju. Spełnienie jednego z wymienionych kryteriów, określanych mianem „polski akcent”, to pierwszy krok do przyznania wyrobowi spożywczemu certyfikatu „Doceń polskie”. Posiadanie „polskiego akcentu” jest weryfikowane już na etapie zgłaszania produktu. Wypełniany przez wytwórcę formularz dostarcza nie tylko wiedzy o pochodzeniu żywności, pozwala zdobyć także inne istotne informacje na jego temat.

Drugim niezbędnym krokiem do otrzymania godła promocyjnego jest pozytywny wynik audytu - a dokładniej - otrzymanie wysokich not od Loży Ekspertów. Do tego grona doświadczonych specjalistów należy ostateczna decyzja o przyznaniu godła promocyjnego. Każdy z pięciu członków Loży ocenia smak i wygląd, jak również stosunek jakości wyrobu do jego ceny. Do dyspozycji każdego eksperta jest dziesięciostopniowa skala punktów. Certyfikat mogą zdobyć wyłącznie te produkty, którym Loża Ekspertów przyzna wysokie noty. Poza znakiem promocyjnym artykuły żywnościowe mogą zyskać także tytuł TOP PRODUKT. Jest on jednak zarezerwowany dla produktów, które zdobędą maksymalną liczbę punktów.
Godło nadawane jest na okres 24 miesięcy. Po upływie tego czasu firma, która nadal chce się nim posługiwać jest zobowiązana do dostarczania produktu do powtórnej oceny.

Cenna wskazówka dla konsumenta

Certyfikat programu „Doceń polskie” potwierdza zarówno polskie pochodzenie produktu, jak i jego wysoką jakość. Najlepszym dowodem tego jak cenna jest rekomendacja Loży Ekspertów jest fakt, iż to niezależne grono tworzą wyłącznie doświadczeni profesjonaliści. Każdy z pięciorga jurorów jest zawodowo związany z żywnością i technologią żywienia. Loży przewodniczy Mirek Drewniak, z Fundacji Klubu Szefów Kuchni (FKSK).

Loża-Ekspertów-programu miesnetechnologie2Poza nim, Lożę tworzą przedstawiciel Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP, reprezentant Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, członek FKSK oraz przedstawiciel programu „Doceń polskie”. Każdy juror przyznaje noty wszystkim produktom, eksperci nie konsultują się ze sobą. Dobór jury nie jest przypadkowy, dzięki czemu ocena jest obiektywna i profesjonalna.

Wiedza i doświadczenie Loży Ekspertów gwarantują, że nagrodzony przez nich produkt spożywczy naprawdę wart jest uwagi. Certyfikat widniejący na opakowaniu ma dodatkowo zachęcić konsumenta do kupna wyróżnionego artykułu. Godło umieszczane jest także na materiałach promocyjnych, plakatach, a nawet bilbordach reklamowych oraz spotach telewizyjnych.

Realna pomoc dla producenta

Posiadanie znaku „Doceń polskie” to dla producenta sposób, by wyróżnić się na tle konkurencji, a przy tym skorzystać z potencjału programu „Doceń polskie”.
Kolejne audyty są niezwykle istotnym, ale nie jedynym elementem związanym z funkcjonowaniem programu „Doceń polskie”. Jego organizatorzy we współpracy z nagrodzonymi firmami organizują różnorodne przedsięwzięcia mające promować polską żywność i jej wytwórców.
Warsztaty dla blogerów kulinarnych, celebrowanie Dnia Polskiej Żywności (święto ustanowione 25 sierpnia z inicjatywy twórców programu), czy specjalny program telewizyjny - to tylko wybrane inicjatywy mające popularyzować zarówno polskie jedzenie, jak i producentów wysokiej jakości żywności.
Informacje o przyznanych wyróżnieniach, a także aktualności dotyczące programu i jego laureatów, zamieszczane są na stronie internetowej docenpolskie.pl. Tam też dostępny jest aktualizowany niemal codziennie blog oraz specjalna, interaktywna mapa nagrodzonych produktów. Dzięki niej każdy zainteresowany bez trudu odnajdzie (wg położenia geograficznego lub kategorii) produkt z certyfikatem „Doceń polskie”.

Najbliższy audyt żywności organizowany w ramach programu „Doceń polskie” odbędzie się 29 stycznia 2014 roku. Udział w certyfikacji jest bezpłatny i niezobowiązujący. Więcej szczegółów na temat przystąpienie do programu można znaleźć na stronie docenpolskie.pl.


* * *

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”

www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl

Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmuje się piątka specjalistów zawodowo związana z żywnością i technologią żywienia, która tworzy Lożę Ekspertów. Zasiada w niej m.in. reprezentant Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. Celem projektu jest propagowanie wspólnego gotowania wśród pasjonatów kuchni, którzy swoją wiedzą i przepisami dzielą się w Internecie. Dzięki ogólnopolskiemu konkursowi, warsztatom i pokazom kulinarnym, blogerzy mają okazję do spotkań, poznawania nowych miejsc i produktów, wymiany doświadczeń, nauki oraz dobrej zabawy.

* * *

KONTAKT:


Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.blog.docenpolskie.pl

Anna Koza
specjalista ds. public relations
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70

 

Skomentuj

Upewnij się, że zostały wprowadzone wszystkie wymagane informacje oznaczone gwiazdką (*). Kod HTML jest niedozwolony.

Najlepsi dostawcy i producenci maszyn, przypraw, chemii przemysłowej i opakowań zamieszczają swoje reklamy na naszych łamach. Firma WOMAT zajmuje się również kompleksową obsługą medialną i reklamową podmiotów gospodarczych. Zapewniamy wykonanie zlecenia - od projektu do ostatecznej realizacji.

Zapis na newsletter

Zgadzam się na Warunki korzystania

Please publish modules in offcanvas position.