czwartek, 22 maj 2025
czwartek, 10 kwiecień 2025 11:58

Singapur - eksportowe okno na świat!

Przeczytasz w: 2 - 3 min

Od 8 do 11 kwietnia polscy przedsiębiorcy promowali produkty żywnościowe na targach FHA-Food&Beverage 2025.

Duża grupa wystawców prezentowała towary z Polski na samodzielnych stoiskach, w tym 15 firm na stoisku narodowym, które wędruje po światowych targach żywnościowych pod doskonale już rozpoznawanym hasłem „Poland tastes good”. Coraz lepiej znaną jest w Azji także unijna kampania „Taste Europe!”, której liderem jest Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP. Po raz drugi, w trzyletnim cyklu tej promocji skierowanej na rynki Azji Południowo-Wschodniej, uczestnicy programu mieli okazję zaprezentować go właśnie w Singapurze.

Targi FHA-Food&Beverage należą do największych i najważniejszych targów spożywczych w tej części  Azji. Uczestniczą w nich tysiące potencjalnych kontrahentów z Singapuru i wielu krajów świata. Tym razem produkty spożywcze w 12 różnorodnych segmentach tematycznych zaprezentowało ponad 1.500 wystawców z 50 krajów. Targi w ciągu 4 dni odwiedziło natomiast ponad 65.000 osób.

- Singapur to atrakcyjny rynek dla eksportu europejskiej, w tym oczywiście także polskiej żywności – mówi Tomasz Parzybut, prezes SRW RP, który uczestniczył w targi FHA-Food&Beverage. – Singapur to 5-milione państwo z ogromnym potencjałem handlowym. Import żywności stanowi tu ponad 90 procent  konsumpcji. Żywność jest sprowadzana ze 180 krajów świata. Singapur jest także ważnym centrum reeksportu w Azji Południowo-Wschodniej. Mówi się, że jest eksportowym oknem na świat. I to określenie jest w pełni uzasadnione.

Warto przypomnieć, że w roku ubiegłym wartość polskiego eksportu rolno-spożywczego do Singapuru wyniosła 30 mln EUR. Mięso i podroby wieprzowe stanowiły 8 procent tej sprzedaży, ale po tegorocznej edycji kwietniowych targów można z przekonaniem powiedzieć, że eksport wyrobów mięsnych wzrośnie.

- Stoisko „Taste Europe!” przyciągnęło wielu zwiedzających i nie tylko z powodu innowacyjnych pokazów kulinarnych czy degustacji potraw przygotowanych na bazie mięsa wieprzowego i wołowego z dodatkiem owoców.  – mówi Tomasz Parzybut. – Na naszym stoisku odbyło się wiele rozmów polskich ekspertów z potencjalnymi odbiorcami wyrobów mięsnych, a także wiele spotkań o charakterze biznesowym. Dlatego śmiało możemy powiedzieć, że były to bardzo udane targi z perspektywami rozwoju eksportu mięsa. Wielu odwiedzających przestrzeń wystawienniczą „Taste Europe!”, między innymi z Singapuru, Malezji i Tajlandii, rozmawiało z nami o możliwości importu mięsa z Polski. Dla firm, które zdecydowały się wziąć udział wraz z nami w singapurskich targach otwierają się nowe perspektywy handlu w krajach Azji.

Na podsumowanie tegorocznej edycji kampanii „Taste Europe!” przyjdzie czas pod koniec tego roku. Kolejnym zaplanowanym miejscem prezentacji tego unijnego programu będzie Sajgon i targi VietFood & Beverage Wietnam 2025.

 

www.srw.org.pl

Skomentuj

Upewnij się, że zostały wprowadzone wszystkie wymagane informacje oznaczone gwiazdką (*). Kod HTML jest niedozwolony.

1.png

Najlepsi dostawcy i producenci maszyn, przypraw, chemii przemysłowej i opakowań zamieszczają swoje reklamy na naszych łamach. Firma AMFI zajmuje się również kompleksową obsługą medialną i reklamową podmiotów gospodarczych. Zapewniamy wykonanie zlecenia - od projektu do ostatecznej realizacji.

Zapis na newsletter

Zgadzam się na Warunki korzystania

Addthis JS

Please publish modules in offcanvas position.